Dé skincare trends van 2017

Dit jaar stelde Google een rapport op over de meest bezochte pagina’s en de meest gebruikte zoektermen binnen de skincare branche. De resultaten zijn voornamelijk toepasbaar op Amerika, Japan en Frankrijk. Veel van deze trends zagen we echter ook terug in Nederland!

Vegan Skincare
De zoekopdrachten omtrent veganistische skincare is gegroeid met maarliefst 83% in 2017. Waar voorheen veel mensen vegetarisch aten, eten nu ook steeds meer mensen vegan. Wanneer je deze lifestyle ook wil doortrekken in je huidverzorging, dan kan dat steeds beter! Steeds meer merken produceren hun producten op plantaardige basis.
De meest gebruikte zoektermen: vegan soap, vegan skincare, vegan chapstick, vegan face wash, vegan lotion & vegan body wash.

Charcoal 
Een grote trend van het afgelopen jaar waren de producten met charcoal (geactiveerde koolstof). Overal op het internet kwamen de zwarte peel-off blackhead maskertjes met koolstof voorbij. Ook zagen we de charcoal trend terugkomen in whitening-producten voor onze tanden.
De meest gebruikte zoektermen: black mask, charcoal mask, charcoal face mask, blackhead mask.

Sheet masks
In Japan zijn sheet masks al jaren populair. Ook in Nederland zagen we veel beauty bloggers/vloggers een sheet mask uitproberen. De maskers staan bekend om de sterk hydraterende en verfrissende eigenschappen.

Maskers, maskers, maskers
Dit jaar was echt het jaar van de maskers. We zagen de black-head peel off maskers veel voorbij komen, de sheet masks en het bubble mask. Het bubble mask verandert nadat je het hebt aangebracht op de huid in een rijk bubbelend schuim. Ook deze masker-trends zijn over komen waaien vanuit Korea. Ook andere Koreaanse skincare trends zoals het 10-stappenplan of de Konjac-sponge kwamen naar Nederland. Daarnaast zagen we veel campagnes met woorden zoals ‘multi-masking’. Denk aan The Body Shop die dit jaar een hele reeks maskers uitbracht, Starskin en L’oreál.

Do It Yourself (DIY)
Ook werden er weer veel maskertjes in elkaar geknutseld. Denk aan zelfgemaakte maskers bestaande uit manuka honing of havermout. Jetske Ultee schreef een interessant artikel over de voor- en nadelen van DIY’s.

Ingrediëntenkennis
De consument van skincare raakt steeds meer benieuwd naar de werking van zijn/haar crème. Het algehele bewustzijn rondom voeding en cosmetica groeit enorm, zo ook het afgelopen jaar. Zo groeide The Ordinary bijvoorbeeld uit tot een geliefd internationaal skincare merk. Het merk richt zich op het gebruik van hoogwaardige ingrediënten en hygiënische verpakkingen zonder poespas en het werkt! Milde producten die doen wat ze beloven zijn populair onder de skincare consument. Denk aan merken als Zarqa, Uncover Skincare of La Roche Posay. 
Ook een merk zoals Louis Widmer worden steeds meer onder de aandacht gebracht op Social Media door bloggers en beautyboxen. 

Bron: https://www.thinkwithgoogle.com/consumer-insights/skin-care-trends-2017-beauty-marketing/



Leave a Reply

Your email address will not be published.

*
*
*